Business development knowhow
Atijd al graag nieuw buitenlandse markten willen ontginnen? Maar niet de juiste marktkennis in huis?
Stel je bent exporteur van machines of machine-onderdelen of je bent een exporteur van bijvoorbeeld chocolade of elk ander exportprodukt. Of het nu B2B is of B2C, bij het uitbreiden van je export naar nieuwe markten is er veel onbekend.
Welke productspecificaties zijn nodig? Wat is de beste distributie aanpak? Wat zijn de lokale gebruiken? Wie zijn mijn nieuwe klanten etc. Er moet een marktonderzoek komen om enigzins voorbereid te zijn.
Wij bieden een pragmatische oplossing! Je kunt bijvoorbeeld een voorgeselecteerde interim exportmanager aanstellen,die met de juiste kennis en uit ervaring weet hoe je een business development project voor een specifiek productgroep en voor een specifieke exportmarkt entree opzet.
Hoe? De juiste export interim manager heeft dit namelijke al vaker gedaan binnen dezelfde branche en uitgerekend in de markt (of regio) waar je naar toe wilt. Hij/zij kent de klanten, de markt en de distributie structuur, die je lokaal zoekt. Dat is het uitgangspunt, waarop wij de voorselectie inzetten.
Maar Interim is een dure oplossing? Dat is met onze aanpak op basis van netto tarieven niet het geval. Sterker nog, wij rekenen graag voor dat een interim manager voor 6 maanden op basis van total cost comparison goedkoper is, dan een vaste medewerker voor een dergelijk business development project.
Neem voor meer informatie contact met ons op.
Neem voor meer informatie contact met ons op.