Herstructureren van de exportbinnendienst naar inside sales



Doelgericht Interim Management voor Export.

Business case: “Herstructureren van de exportbinnendienst naar inside sales”.

Opdrachtgever is actief in de wereldwijde b2b markt voor textieltoepassingen en wil zijn binnendienst herstructureren. Momenteel wordt met een vijftal kundige exportbinnendienst medewerkers weliswaar wereldwijd een zeer omvangrijk en complex ordervolume uitgeleverd, maar de connectie met de (eind)klant is onvoldoende.

Door mee de focus te gaan leggen op customer satisfaction en inside sales wordt de (eind)klant meer naar binnen getrokken. Met als gevolg grotere ordervolumes door de interactie van een export sales binnendienst.

Daarvoor moest er wel eerst een uitgebreid CRM systeem worden opgezet en betekende het ook een cultuuromslag om van order fulfilment te groeien naar customer satisfaction. Met als resultaat een groter bestelvolume door meer aandacht te hebben voor ieders individuele klantbehoefte.

Opdracht: stroomlijnen van de exportbinnendienst afdeling met behoud van de logistieke order performance, maar met een sterker (persoonlijk) accent op aanvullende klantbehoeften, dat zich moet vertalen naar meer omzetgroei. Daarvoor moest er tevens een tailormade CRM systeem worden door ontwikkeld.

 
Liever een snelle interim oplossing voor export? Neem dan contact met ons op.

Contact